Z kilkudzisięciu tysięcy przeszkolonych osób wynika Zegar Sprzedaży XXI wieku.
Takie skromne doświadczenie wnoszę do edukacji. Tyle mniej więcej osób przeszkoliłem. A sprzedawali najprzeróżniejsze rzeczy od A do Z. Od Adidasów do Zabezpieczenia emerytalnego. Przeprowadziliśmy wiele dyskusji, wymiany najprzeróżniejszych poglądów. Robiliśmy burze mózgów, dyskusje moderowane, ćwiczenia metodą kart maceracyjnych oraz metodą spidera. Rozrysowywaliśmy mapy myśli metodą Tony Buzana. Pracowaliśmy metoda 6 kapeluszy Eduarda de Bono. Po uprządkowaniu ogromu materiałów z kilku lat powstało 12 głównych działów zagadnień.
Nazwałem te działy Zegarem Sprzedaży XXI wieku.
Z czego składa się Zegar Sprzedaży XXI wieku?
12 działowy Projekt Edukacji Sprzedażowej – Zegar sprzedaży XXI wieku to około 70 lekcji, 70 filmów i 70 testów ułożonych według zagadnień. Dla uproszczenia i prZejrzystości przyjałem skrót: Zegar Sprzedaży Godzina w tabekli to po prostu ZS G, od godzny 0 do godziny 12
0 ZS G 0 | Wprowadzenie |
1 ZS G I | Planowanie – czyli jak stworzyć skuteczny system organizowania działań? |
2 ZS G II | Prospecting – czyli skąd wziąć klienta? |
3 ZS G III | Podejście – czyli jak dotrzeć skutecznie do klienta? |
4 ZS G IV | Recherche – czyli dlaczego trzeba i jak należy zdobywać informacje o kliencie? |
5 ZS G V | Oferta Celowa – czyli jak mówić o tym co potrzebne, a nie o tym co się ma? |
6 ZS G Vi | Rozmowa Telefoniczna – czyli jak telefonować? |
7 ZS G VII | Atmosfera Kupna – czyli jak kontrolować to, co wpływa na sprzedaż? |
8 ZS G VIII | Rozmowa Handlowa -czyli jak skutecznie przejść z reguł rozmowy towarzyskiej do reguł rozmowy biznesowej? |
9 ZS G IX | Sygnały Kupna – czyli jak masz poznać, że już pora na sprzedaż? |
10 ZS G X | Propozycja – czyli jak doprowadzić do racjonalnego i emocjonalnego punktu wyboru? |
11 ZS G XI. | Wzmocnienie po Sprzedaży – czyli jak możesz przekształcać jednorazowego nabywcę w źródło klientów? |
12 ZS G XII. | Monitoring – czyli jak analiza własnej sprzedaży dyktuje ci słuszne decyzje? |
Jak możesz skorzystać z efektów
Zegara Sprzedaży XXI wieku jako klient?
Możesz na dwa sposoby – biernie jako klient i czynnie w formie B2B. Sposób bierny jest prosty w obsłudze i łatwy do zastosowania. Jeżeli uznasz, że któryś z tematów pomoże ci w sprzedaży, to
Możesz sobie przez taki kurs przejść i zastosować wszystkie wskazówki. Kupujesz i masz… albo odkładasz na półkę. A ponieważ Klient to Nasz Pan, to nie dyskutuję z wyborem. Może sięgniesz do kursu, gdy będzie potrzebny, a będzie pod ręką. Od czasu do czasu są promocje, więc możesz skorzystać nawet podwójnie:
- masz treść do zastosowania
- korzystasz z rabatu promocyjnego
Jak możesz skorzystać z efektów
Zegara Sprzedaży XXI wieku w formie B2B?
Ta forma jak każdy biznes wymaga aktywności. Możesz wystąpić w roli Aydytora Jakości takiego kursu. Audytor sprawdza 4 aspekty:
- aspekt merytoryczny
- aspekt dydaktyczny
- aspekt komunikacyjny
- aspekt przepływów finansowych.
Następnie odpowiada w ankiecie na pytania i pisze krótką opinię o kursie pod własnym imieniem i nazwiskiem, którą umieszczam na stronach kursu.
W zamian otrzymuje pakiet 3 korzyści:
- Wybrany kurs dostaje za 25 zł
- Za udział w ankiecie otrzymuje podziękowanie w zakładce Audytorzy Jakości
- W zakładce Audytorzy Jakości umieszcza aktywny link do swojej strony internetowej.
Jak to wszystko ma działać znajdziesz pod tym linkiem.
Jakie jest Twoje Zdanie
o Zegarze Sprzedaży XXI wieku?
Faktem jest, że zagadnienia Zegara Sprzedaży XXI wieku są wynikiem wielu rozmów. Ale wcale to nie musi oznaczać, że masz takie samo zdanie.
Może w Twoim biznesie coś działa inaczej?
Może Twoja sprzedaż oparta jest o inne reguły?
Może mechanizmy Twojego Biznesu działają w inny sposób?
Możesz podzielić się informacją z innymi i poedukować nas wszystkich, jak skomplikowany jes świat biznesu.
Zapraszam, af
Znam ten kurs, ponieważ miałam okazję przejść go w 3 formach.
Stacjonarnie, kiedy Andrzej Fesnak stosował w praktyce elementy zamiany gramatyki w trakcie zajęć w formie coachingu.
Poznałam elementy z publikacji Polski Pies Ogrodnika – refleksje o sprzedaży w Osobistym Niezbędniku Świadomego Przedsiębiorcy.
I trzecia forma to kolejne Godziny Zegara Sprzedaży XXI wieku.
Nie spodziewałam się tylu istotnych aspektów. O niektórych wiedziałam już ze swojej praktyki.
Ale technika tworzenia punktu wyboru w rozmowie telefonicznej, w rozmowie handlowej w składaniu propozycji – to dla mnie absolutny hit.
Trochę ćwiczeń wymaga opanowanie zmiany gramatyki. Ale jak już się wejdzie w te buty sprzedawcy – nie da się się z nich wyjść. Efekty są oszałamiające.
Nie wiedziałam, że można tak ułatwić sobie proces sprzedaży, a potencjalnemu klientowi podejmowanie decyzji o zakupie.