Komunikowanie Interpersonalne

KOMUNIKOWANIE INTERPERSONALNE

16 godz.

Tematyka:

 

1. Siedem reguł komunikowania interpersonalnego

2. Dialog kontrolowany

a)   aktywne słuchanie

b)   słuchanie asocjatywne

4. Struktura wypowiedzi

–       zachowanie zewnętrzne

–       postawa i wewnętrzne wartości

–       sposoby odczytywania

–       pętla komunikacyjna

 

5.  Struktura wypowiedzi ustnych.

–       elementy ułatwiające rozumienie

–       techniki wypowiedzi

–       kwadrat wartości i rozwoju

 

  1.       4 języki

–               język rzeczowy

–               język apelu

–               język relacji

–               język samoprezentacji

 

  1.       4 sposoby słuchania

–       ucho rzeczowe

–       ucho apelu

–       ucho relacji

–       ucho samoprezentacji

 

  1.       Feedbeck

a)   teoria

b)   praktyka

c)    zasady stosowania feedbacku jako narzędzie zarządzania i kierowania

 

 

 

Problem:

 

Komunikowanie interpersonalne jest integralną częścią  życia  każdego z nas. Niestety żadna instytucja w procesie edukacji nie  uczy  jak efektywnie ze sobą rozmawiać.

 

Statystyki pokazują jak wiele poważnych problemów  zarówno biznesowych, negocjacyjnych jak i prywatnych rodzi się z braku porozumienia.

 

Współczesna kariera zawodowa oraz życie rodzinne wymaga nie tylko umiejętności negocjacyjnych służących zdobywaniu tego, czego się chce. Wymaga również umiejętności zrozumienia drugiego człowieka. Usłyszenia i zrozumienia jego kanału przekazu. Dopiero to ułatwia zrozumienie.

 

Bez odpowiedniego treningu – nie umie tego nikt.

 

 

 

Uczestnicy:

 

  •          grupa menadżerów
  •          pracownicy z dużą ilością kontaktów personalnych
  •          każdy, kto chce być skuteczny w swoim komunikowaniu

 

 

Cele:

 

  •          zdefiniowanie zagadnień komunikowania interpersonalnego wpływających na  skuteczne porozumiewanie się

 

  •          wyjaśnienie niezależnych praw rządzących komunikowaniem, którym podlegamy w procesie porozumiewania się

 

  •          wyjaśnienie procesu komunikowania oraz źródeł potencjalnych problemów

 

  •          wytłumaczenie 4 płaszczyzn komunikowania  i ich wpływu na szybkie i skuteczne porozumienie

 

 

  •          zdefiniowanie najczęstszej płaszczyzny mówienia uczestników i jej wpływu na porozumienie

 

  •          zdefiniowanie sposobu słuchania uczestników kursu i jego  konsekwencji w porozumieniu

 

  •          nauka aktywnego słuchania rozmówcy

 

  •          nauka „strukturyzowania”  wypowiedzi

 

  •          kształcenie umiejętności dawania „feedbacku”

 

 

Efekt  :

 

 

Uczestnicy szkolenia  zdobędą podstawową wiedzę o zagadnieniach komunikowania interpersonalnego.  Dostaną wskazówki do dalszej samodzielnej nauki podnoszącej efektywność ich komunikowania. Otrzymają jeden z podstawowych elementów treningu interpersonalnego do dalszej pracy na sobą.

 

W praktyce bardzo często osoby, które ukończyły trening przeżywają  stan oświecenia  wpływający na dalsze ich życie. Potrafią być bardziej komunikatywne. Radzą sobie o wiele lepiej  w sytuacjach konfliktowych. Potrafią zażegnać konflikt poprzez szybkie rozpoznanie potrzeb drugiej osoby.

 

Efekt porozumienia powiększa się dzięki mówieniu „językiem drugiej osoby”. Jest to efekt jaki daje pozostanie na właściwej płaszczyźnie  komunikowania.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top